UZ Leuven – UZ Gasthuisberg Leuven

UZ Gasthuisberg
Herestraat 49
3000 Leuven

GD Star Rating
a WordPress rating system
UZ Leuven - UZ Gasthuisberg Leuven, 3.6 / 5 gebaseerd op 42 stemmen

16 gedachten over “UZ Leuven – UZ Gasthuisberg Leuven”

  1. GD Star Rating
    a WordPress rating system

    Als Crohn patiënt ben ik zeer tevreden over de afdeling gastro – enterologie. De arts is zeer professioneel en kan luisteren naar de klachten die ik als patiënt aangeef. Er is een gesprek over de behandeling en een duidelijke motivatie. Je voelt je betrokken bij beslissingen. Als patiënt heb ik zeker vertrouwen in dit team.
    Positieve punten: Artsen die luisteren en duidelijke informatie geven én een motivatie dat is knap!

    1. GD Star Rating
      a WordPress rating system

      ben een ex patient van de afdeling brandwonden uz leuven, echt geweldige mensen werken daar, verpleegsters , dokters, psygologen, sociale dienst, kapel medewerkers, ik denk nog veel aan hen, dank u wel voor jullie geode zorgen, en nazorgen nu ik thuis ben groeten Mitsy

  2. GD Star Rating
    a WordPress rating system

    Als RA patiënt, kom ik al meer dan 15 jaar om de 4 maanden in Gasthuisberg.
    Daarnaast nog tal van andere ingrepen en onderzoeken aldaar laten uitvoeren. Ben dus wel tegen wil en dank een ervaringsdeskundige.
    Ik heb over het algemeen wel vertrouwen in het hospitaal en zijn personeel. Maar zoals in elke grote organisatie, zitten daar ook rotte appels in die de sfeer verpesten en zelfs onbekwaam zijn. Niet te vermijden. Maar dus ook niet veralgemenen.
    Rekening houdend met de grootte, vind ik dat de kwaliteit op een hoog niveau staat, op alle vlakken. En zoals in alle hospitalen, zijn het de verpleegsters (verplegers) die uiteindelijk voor een negatieve of positieve indruk zorgen. De dokter zie je maar even, als je geluk hebt en niet verzuipt in de assistenten. De verpleging staat je dag en nacht bij. Ook in Gasthuisberg stijgt de druk op de verpleging : meer patiënten met minder verpleging. De foutenmarge stijgt hierdoor, begrijpelijk. De stress door gebrek aan tijd ook.
    Positieve punten: Algemene kennis, moderne infrastructuur, goede verpleging
    Werkpunten: Eten, teveel assistenten op 1 patiënt loslaten en dus telkens uw verhaal op nieuw moeten vertellen, parking te klein

  3. GD Star Rating
    a WordPress rating system

    Wat me het meest is bijgebleven van mijn verblijf in Leuven (alles bij elkaar toch wel een maand of twee) is de manier waarop de (meeste) artsen je als patiënt behandelen. Er is weinig of geen tijd voor een ‘echt’ gesprek. Het is bovendien erg moeilijk om te weten te komen welke chirurg de operatie uitgevoerd heeft, nog moeilijker om achteraf met deze arts contact te krijgen. (tijdsgebrek werd als reden aangehaald) Tijdens de gesprekken die er toch geweest zijn wees mijn man (zelf verpleegkundige) verschillende malen op mogelijke complicaties en onze schrik hiervoor. Telkens werd dit van tafel geveegd. Geen enkele keer werd onze mening serieus genomen, laat staan dat er rekening mee gehouden werd. Met als gevolg dat ik alle complicaties (die mijn man voorspelde) heb gekregen, met zelfs levensbedreigende toestanden als gevolg en blijvende hinder! Volgens de artsen is dat gewoon ‘pech’….
    Positieve punten: De technische bekwaamheid van de chirurg die mij de eerste keer geopereerd heeft staat buiten kijf. In Genk durfde men er niet aan beginnen, in Leuven is de operatie geslaagd te noemen. Verschillende verpleegkundigen zijn echte pareltjes, maken ook tijd voor je als je het emotioneel moeilijk hebt, chapeau!
    Werkpunten: Het patiëntencontact, zeer onpersoonlijk, steeds andere assistenten, de dokter zelf krijg je zelden te zien. De maaltijden zijn smakeloos, vraag me af hoe je daar gezonder van kan worden?

  4. GD Star Rating
    a WordPress rating system

    Ik heb, na verschillende raadpleging, een slaaponderzoek laten doen. De artsen bleven doorverwijzen tot men juist zat.
    Het personeel op de afdeling was aangenaam, bezorgd en goedlachs!
    De nazorg was ook goed. Dit ondanks de korte tijd van de raadpleging.
    Ik ben goed geholpen en kan nu verder met de huisarts alles opvolgen.
    Het eten was minder en de afstand doorheen het ZH. De nadelen van een groot ZH.
    Maar mijn gezondheid is beter nu dankzij de vastberadenheid van de specialisten… Ik zal steeds terug gaan indien mijn gezondheid dit vereist.
    Positieve punten: Vriendelijkheid
    Werkpunten: Maaltijden

  5. GD Star Rating
    a WordPress rating system

    Ben reeds meer dan 20 jaar in behandeling als diabete bij Gasthuisberg.
    Ben steeds tevreden geweest over de verzorging, maar vind nu dat het te groot geworden is en dat de aandacht (vooral voor oudere patiënten) hierdoor een beetje verslapt is.
    Spijtig.

  6. GD Star Rating
    a WordPress rating system

    Ik heb altijd op de kinderafdeling gelegen.
    Aangezien ik er meerdere malen heb gelegen, was het iedere keer een beetje als ‘thuis komen’.
    Ik kende het personeel, maar het personeel kende mij ook. Als ik binnenkwam, was het van: “Ben je er weer? Kon je ons niet missen?”
    In het ziekenhuis liggen is nooit fijn, maar het vriendelijke personeel, de speelzaal en de cliniclowns maken het zo aangenaam mogelijk. Zo hebben ze op mijn verjaardag mijn kamer mooi versierd, is heel het personeel komen zingen en heb ik zelfs een ‘verjaardagstaart’ gekregen.
    Als je het even niet meer ziet zitten, nemen ze de tijd om met je te praten, je te steunen of om eens plezier te maken.
    Ondanks alles heb ik toch mooie herinneringen aan dit ziekenhuis en ik vind dat vooral het personeel een pluim verdient!

  7. GD Star Rating
    a WordPress rating system

    Het hangt er van af op welke afdeling je terechtkomt, bv afdeling darmziekten (verdiep 3, bruin) is werkelijk super op elk vlak, maar na operatie kom je op verdiep 3 blauw te liggen en dat is een ramp, merendeels onbekwaam verzorgend personeel waarvan sommigen niet geschikt om met mensen om te gaan, laat staan met zieke mensen …

    1. GD Star Rating
      a WordPress rating system

      dat klopt op bruin vier de verdieping is het uit stekend ,fijne verzorging ,zeer vriendelijk,altijd goed gezind ,

      maar heb ook op groen gelegen ,niet goed kort af ,minder behulpzaam ,en lopen er verschillende rond met en gezicht van hier tot in rome ,die komen echt met tegen zin werken ,en dat is niet fijn voor de patieneten

  8. GD Star Rating
    a WordPress rating system

    reeds meerdere ervaringen met dit ziekenhuis, van bevallingen (echtgenote) tot een hartoperatie; steeds een mooi samengaan van menselijke warmte met eerste klas professionaliteit ervaren

  9. GD Star Rating
    a WordPress rating system

    NET EEN HELE AANGENAME ERVARING GEHAD
    GROOT ZIEKENHUIS MAAR TOCH INDIVIDUELE ZORG GEKREGEN
    DOE ZO VOORT

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

 tekens beschikbaar



Abonneer jezelf via email op:   

Onafhankelijke ziekenhuis reviews