UZ Gent – Gent

De Pintelaan 185
9000 Gent

GD Star Rating
loading...
UZ Gent - Gent, 3.6 / 5 gebaseerd op 38 stemmen

13 gedachten over “UZ Gent – Gent”

  1. GD Star Rating
    loading...

    Ben niet veeleizend maar naar vier dagen het zelfde bouillon en zelfde smeerzels op mijn beschuit last ik eten van huis brengen
    Positieve punten: Verzorgen gene wachttijden voor operatie
    Werkpunten: Het eten

  2. GD Star Rating
    loading...

    Ik ben als bijna 92-jarige bijzonder tevreden over het UZ Gent, waar ik tijdens mijn lange geriatrische opvolging op meerdere hospitalisatie-afdelingen en dagklinieken schitterend en acuraat werd geholpen. Een bijzonder woordje voor de dagkliniek geriatrie en de hospitalisatie-afdeling, waar mijn man in 2007 overleed. Ook bij die ingrijpende gebeurtenis kan ik alleen maar een pluim geven aan de verpleegkundigen, artsen en de gehele zorgequipe omdat ze mijn man en ons als familie zo goed hebben gesteund. Wachttijden en parking zijn werkpunten maar verder krijgt dit ziekenhuis van mij een 10 op 10.

  3. GD Star Rating
    loading...

    UZ Gent P5: zelfde slechte ervaringen gehad met mijn man (recent overleden) als Bram hierboven. Eerst heen en weer gaan voor betaling, nummertje trekken etc…Een patiënt die niet zelfstandig kan stappen moet zeker vergezeld zijn. Daarna wachten in de wachtzaal: lang wachten. Dokter keek zelfs niet in het dossier, mijn man moest alles zelf uitleggen! Totale chaos, slecht georganiseerd, geen goede zorg. We zijn dan verkast naar Dr ***, Maria Middelares Gent: zeer goede zorg, radiologie naast consultatieruimte, een brace werd direct ter plaats gebracht van buitenshuis…
    Dan naar dr. *** in Maria Middelares Gent: vijfsterrennehandeling!

  4. GD Star Rating
    loading...

    DAGKLINIEK HEMATOLOGIE,IS DRUK.EN EEN ZWARE DIENST.OM DE 2 MAAND WORDEN DE DOKTERS VERVANGEN.ZIJ MOETEN LEREN JA.MAAR OP DEZE DIENST STEL,IK DAAR ERNSTIGE VRAGEN BIJ.IK KOM DAAR NU 27 JAAR.
    Werkpunten: ZIJN DEZE DOKTERS WEL,AANGEWEZEN.VOOR DEZE DIENST.DAGKLINIEK HEMATO LOGIE????

  5. GD Star Rating
    loading...

    Gisteren een namiddag op spoed gezeten.
    – wat me opviel dat de dienst onderbemand is maar dat het personeel vriendelijk, heel hard werkt en bekwaam is
    – qua veiligheid vond ik dat de doorgangen helaas nauw en soms versperd waren
    – het blusapparaat zat verscholen achter een kar met vuilzakken
    – soms lang wachten en hoofdzakelijk te wijten aan de onderbezetting, de urgentiearts die de permanentie op verzorgde werd opgeroepen om met de MUG mee te gaan. Dit is noodzakelijk maar helaas vervelend.
    Positieve punten: vriendelijk personeel
    Werkpunten: onderbezetting, blusapparaat was geblokkeerd door karren, niet alle ontsmettiingsmiddelen waren op de rea voorradig

  6. GD Star Rating
    loading...

    Twee jaar geleden een kraakbeentransplantatie ondergaan door een vermaarde chirurg, zowat de uitvinder van de kraakbeentransplantatie.

    De consultaties op Orthopedie P5, verlopen enorm chaotisch.
    Na de vaststelling van het kraakbeenprobleem werd ik doorverwezen naar het UZ Gent. Ik maakte een afspraak, meldde me 20 minuten vooraf aan, en verwachtte een stipte afspraak met de prof.
    Niet dus. Eerst betalen, dan in een andere wachtzaal gaan zitten om het reeds ingevulde mutualiteitsbriefje te krijgen, en dan in een tweede wachtzaal gaan zitten wachten (2 uur) tot met uw naam door een hopeloos verouderde intercom afroept.

    De consultatie met de prof was ok.

    Daarna een kijkoperatie in de knie ondergaan in het prachtige dagcentrum. Wel overbezet.

    Daarna op ‘postoperatieve’ controle naar de reeds beruchte P5.
    Uiteindelijk samen met twee andere knie patiënten 3 uur mogen wachten. Fijn hoor, met een opgezwollen knie en krukken, zeker als alle stoelen bezet zijn door hele families niet-belgen die daar blijkbaar op vrije consultatie kunnen komen.
    Na de drie uur besefte men dat ze de ‘postoperatieve’ lijst vergeten waren. Oplossing: trommel een student op en doe een controle in de gipskamer.
    “Kunt U het been strekken meneer? Ok dat ziet er goed uit, daar is de deur, U kunt gaan.”

    Twee maanden er na de uiteindelijke kraakbeentransplantatie ondergaan in K12.
    Verpleging was zeer goed en vriendelijk. eten en kamer OK.
    Kinesiste mat me een spalk aan, en de prof zou wel nog eens langskomen. 6 weken niet op het been staan en gestrekt houden, daarna controle.
    Drie dagen later had ik de prof nog niet gezien, en wist de dame die het eten rond bracht mij te vertellen dat de prof. naar het buitenland was voor een conferentie.
    Oplossing: Roep een student op, zelfde verhaal.

    Na 6 weken consultatie in P5.
    Weer een uur mogen wachten, daarna bij een zeer arrogante student die me wist te vertellen dat ik een verkeerde brace had, en dat ik het been al lang terug moest gebruiken. Fijn hoor…

    6 weken intensieve dorpskinesist later kon ik gelukkig terug stappen en auto rijden.
    Weer op controle naar de P5, deze keer was de prof er wel. Natuurlijk eerst een dik uurtje wachten…
    Een aantal rek en strek oefeningen, voelen, duwen, scan van de dag er voor bekeken, alles goed. Gelukkig eens een goed deftig menselijk gesprek met de prof.

    6 maanden later opnieuw onder de scanner en op controle bij de prof. De prof had de beelden van de scanner niet gekregen, volgens radiologie was ik er niet geweest…
    De factuur zat twee weken later wel in de brievenbus 🙂
    Daarna toch maar een nieuwe scan laten nemen, en de ombudsdienst gecontacteerd…

    Nog een jaar later (2 jaar na de ingreep) moest ik nog eens op consultatie gaan. Drie keer gecontacteerd geweest om de afspraak te verplaatsen. Eerst werkte dokter X er niet meer, dan werkte dokter Y er niet meer en van dokter Z heb ik nog steeds niet gehoord.

    Mijn huisarts heeft ten slotte bijna ook geen enkel detail van de ingreep op opvolging gekregen.

    Korte samenvatting:
    – Chaos op P5
    – Duiventil van dokters
    – Slechte opvolging
    – Megalomane gedachten waardoor ze de pedalen verliezen
    – P5 is net een fabriek
    Positieve punten: Vriendelijke verplegers/verpleegsters, vriendelijke prof die er jammer genoeg niet meer werkt
    Werkpunten: Persoonlijk contact met de patiënt, opvolging, orde in hun chaos scheppen

  7. GD Star Rating
    loading...

    Zowel mijn vriendin als ik zijn de afgelopen jaren in de spoed opgenomen en erg snel maar wat ongeordend geholpen.
    Al bij al zijn we wel tevreden van UZGent ook al moet je vaak wachten door onderbemanning op spoed en overbezetting op de diensten zelf. Er is duidelijk ook een plaatsgebrek waardoor je soms op diensten komt te liggen waar je eigenlijk niet hoort.
    Verplegend personeel en dokters doen wel uitermate hun best en dat is toch erg belangrijk. Het grootste nadeel is het vreselijk slechte eten maar dat is natuurlijk niet de essentie.
    Positieve punten: Vriendelijke verpleging en behulpzame dokters. Professionele aanpak, snel geholpen bij spoedopname.
    Werkpunten: Vreselijk slecht eten, overbezet, spoedopname verliep chaotisch.

  8. GD Star Rating
    loading...

    Nadat mijn echtgenoot in een ander ziekenhuis werd geopereerd en de situatie daar volledig uit de hand liep en de toestand levensbedreigend was heb ik hem op eigen initiatief naar hier getransfereerd.Het was geruststellend dat men hier onmiddellijk de nodige acties ondernam.Enorm tevreden over de chirurgen,het werken in teamverband,het inlichten van de familie,de zeer goede zorgen op de intensieve afdeling……

  9. GD Star Rating
    loading...

    Zelf heb ik in totaal 35 weken gespreid over twee jaar in het UZ Gent vertoefd, waarvan de helft in een isoleerkamer. Dit voor behandeling van acute leukemie. Het UZ Gent scoort voor mij zeer goed, behalve voor het eten bereidt door Sodexo. Geregenereerd opgewarmd voedsel, daags voordien gekookt. Het is gewoonweg niet te vreten, zelfs mijn bezoekers lustten het niet, wat genoeg zegt over de kwaliteit. De yoghurt van Nova is blijkbaar het huismerk van Sodexo, smaakloos en vermoedelijk goedkoop, na enkele dagen zo beu als kouwe pap. Er zijn nochtans voldoende andere merken om enige variatie aan te bieden. Het fruit was nog het beste. Ik heb mij vaak beklaagd bij het personeel over de voeding. Ook zij erkennen dat er een probleem is, en raden de patiënt aan een klachtenbrief naar het UZ te sturen, in de hoop dat er iets zou veranderen. Voorlopig ijdele hoop. Gelukkig had ik mijn moeder die dagelijks vers steriel eten bracht.

  10. GD Star Rating
    loading...

    Universitair ziekenhuis gent, de pintelaan
    Dienst Oogheelkunde

    Terwijl ik al jaren patiënt ben bij de dienst Oogheelkunde, waar ze mijn dossier met tal van problemen van binnen en van buiten kennen, wordt ik daar nu aan mijn lot overgelaten. Na waarschijnlijk een interne vete zijn alle profs en verschillende dokters zijn verdwenen met de noorderzon, Daar sta je dan, want naar hun eigen zeggen kunnen ze me met al mijn problemen niet helpen in andere klinieken in het Gentse. Dus heb mijn toevlucht gezocht in Leuven , waar ik op een heel
    menselijke manier ben verder geholpen.

    1. GD Star Rating
      loading...

      Geachte Mevrouw,
      Alle profs en verschillende dokters zijn gelukkig niet “met de noorderzon verdwenen”. Ze werken nu in het AZ Maria Middelares, Gentbrugge, waar ze u met genoegen verder zullen helpen. Men is in het UZ Gent wellicht “vergeten” u dat te melden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

 tekens beschikbaar



Abonneer jezelf via email op:   

Onafhankelijke ziekenhuis reviews